vrijdag 12 februari 2016

Perth

Na ‘The Great Ocean Road’ vertrokken we per vliegtuig vanaf Melbourne naar Perth.
Als je goedkoop wilt vliegen heb je vaak vervelende tijden. 06.00 vertrok ons vliegtuig, kortom te vroeg om nog even een hotel/hostel te boeken. Ons dapper besluit om de avond even door te halen viel in duigen. Het was warm, zo’n 42 graden en we hadden ons volgevreten op de markt. Je kent het gevoel vast wel, ‘vies vol’ nou, dat hadden wij dus en dat in combinatie met 42 graden.
Onze bedoeling was om rond te slenteren in de stad, maar we zijn al snel naar het vliegveld gegaan. Hier was airco en dat was sterk te waarderen in deze pijnlijke hitte. We hadden onszelf mentaal voorbereid op het slapen, wat plaats ging vinden op het vliegveld. Na nog even wat rond gelopen te hebben en diverse spullen te hebben opgeladen zijn we het gaan proberen. Na een paar uur werden we wakker en waren we het unaniem met elkaar eens dat het slapen beter ging als in een tentje. Volgens mij waren de bankjes waar wij op sliepen gemaakt van hoogwaardig tempur..

Incheck tijd!
We slenterde half slaapdronken met onze tassen richting de metaal detectors.
Natuurlijk werd ik weer ‘random’ geselecteerd om te kijken of er geen drugs in mijn tas zat en/of andere gevaarlijke stoffen. Later werd me duidelijk waarom. Ik zag mezelf in de spiegel en ik zag er niet uit. Het slapen op het bankje had ons nou niet bepaald doen rusten zoals een warm bed dat zou doen. Mijn wallen waren niks vergeleken met die van Wim Kok en het leek alsof mijn gebruinde huid door een bad met bleek was gehaald. Eenmaal in het vliegtuig ging het slapen verder, we hebben weliswaar niks tot weinig mee gekregen van het vliegen.

Geland!
En het zoeken was begonnen, zoeken naar een bus. We zagen een bus chauffeur en spraken hem aan met de vraag hoe we bij onze vrienden konden komen. Ze woonden in North Beach, het zou ongeveer 2 uur duren. Het openbaar vervoer is best oké geregeld, soms wel wat onduidelijk, maar gelukkig kan je het dan nog aan een medewerker vragen.
Eenmaal aangekomen in North Beach konden we onze spullen eindelijk van ons af laten zakken, ondanks het slapen op het vliegveld en tijdens de vlucht zelf waren we toch nog wel moe. We hebben die dag dan ook weinig gedaan.
Even later kwam Andrew thuis. Samen met Andrew en Taurean (Taurean was er helaas niet, hij werkt in het noorden van Australië wat 4 weken op is en 1 week af) hebben we de ‘Advanced course’ gevolgd voor duiken. Na gezellig gekletst te hebben was het alweer tijd voor avond eten en zo was de dag al snel weer om.

Perth bevat verschillende bezienswaardigheden. Je hebt Pinguin Island, Rottnest Island Fremantle wat op 20 minuten van Perth centraal rijden is. We hebben ze alle drie bezocht en het was elke minuut waard. Fremantle is een super gezellig stadje met heel wat geschiedenis. Je hebt hier namelijk een beruchte gevangenis en nog veel meer! Pinguin Island spreekt voor zich met de bezienswaardigheden. Naast pinguïns heb je er veel soorten vogels die ze daar beschermen. Rottnest Island was ook super! Je hebt daar Quokkas, dat zijn hele schattige beestjes. Ze bewegen zich voort als Kangaroos en zijn ongeveer net zo klein als een wombat.

Tijdens ons verblijf in Perth hebben we besloten om naar Myanmar te gaan en dus hebben we daar tickets voor geboekt. We laten hierbij Australië achter ons om weer een keer terug te komen voor de Westkust.