zondag 15 november 2015

Ko Phi Phi

11 t/m 13 November

Als voorbereiding voor onze oversteek vanaf Krabi naar Ko Phi Phi hadden we beiden een primatour ingenomen. Dit zorgde ervoor dat we zo stoned als Russel Brand op de boot zaten. De overtocht was 1 uur. Nog geprobeerd wat mooie plaatjes te schieten, maar dit was niet van lange duur, omdat we beiden in slaap vielen. Aangekomen op Ko Phi Phi was het een grote chaos! Overal backpacks en mensen die stonden te springen om je een hotelletje aan te bieden. Gelukkig hadden wij al iets geboekt, dus we konden er meteen heen lopen. Vanwege de hitte en gebrek aan airco hebben we onze spullen gedropt en zijn we meteen naar het strand gegaan.

In het dorp van Ko Phi Phi stonk het behoorlijk en op het strand was dit niet anders. Je kon prima zwemmen tot dat het eb was, bij eb heb je namelijk veel last van rotsen. De eerste indruk van Ko Phi Phi was behoorlijk deprimerend! Je kon duidelijk zien dat het ooit een paradijselijke bestemming is geweest, maar helaas opgeslokt door het toerisme. We zijn wat informatie gaan inwinnen bij de eigenares van ons hostel. Zij wist te vertellen waar de mooie stranden zijn en gaf wat tips voor activiteiten op en rond het eiland. Hierdoor konden we opgelucht ademen (letterlijk) en zijn we naar een strand gegaan met parel wit zand en heldere zee waar je lekker in kon zwemmen.

De volgende dag zijn we naar het Viewpoint gegaan. Hier kon je uitkijken over het eiland. De trap die je op moest was een hele klim, maar dit was het heel erg waard. Vanaf dit punt kon je door de jungle naar de andere kant van het eiland lopen. Dit was ongeveer een uur lopen. Hiken is iets wat we leuk vinden, dus we zijn weer terug gelopen over hetzelfde pad. 's avonds lekker Thais gegeten in een van de vele restaurantjes. Het voordeel van zo'n toeristisch eiland is, dat het 's avonds wel altijd erg gezellig is.

Wat natuurlijk niet kon ontbreken, was de boottocht naar ''The Beach''. De boottocht was met een longtail boot, een Thaise traditionele boot. Deze zat helemaal volgepropt met 25 man. Nu snapten we waarom het zo goedkoop was. Het was wel gezellig aan boord. Het strand is echt een plaatje. Helaas was het wel een regenachtige dag. Bij het terug varen naar Ko Phi Phi Don brak de zon nog even door, wat voor een mooie zonsondergang zorgde. Verder zijn we die dag ook nog van de boot afgegaan bij Monkey Beach en Bamboo Island.